Mastering the art of disruptive innovation in journalism – Nieman Reports | Breaking News

Harvard Business School professor Clayton M. Christensen’s theory of disruptive innovation provides a framework to understand how businesses grow, become successful, and falter as nimble start-ups muscle in on their customers. It’s a familiar story, one that has played out in the steel and auto industries, among others. Now Christensen, in collaboration with 2012 Martin Wise Goodman Canadian Nieman Fellow David Skok, has applied his analysis to the news industry. Their goal in “Breaking News” is to encourage news executives to apply the lessons of disruption to the media industry as a means of charting new paths to survival and success.

Mastering the art of disruptive innovation in journalism – Nieman Reports | Breaking News

Cette entrée a été publiée dans News. Bookmarquez ce permalien.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s